På en måte fikk jeg mulighet til å fordype meg mer i fag fra videregående. Jeg hadde hatt «informatikk» på gymnaset. I 1992 var windows enda på prøvestadiet. Vi begynte på TIKI100 og fikk PC på slutten. Likevel hadde jeg et forsprang på en del andre studenter i bruk av data. Det kom godt med. Jeg hadde ofte oppgaven «layoutansvarlig» når vi skrev oppgaver. Fine ble de også.

Hva lærer man egentlig på lærerskolen? Da jeg gikk der, så var det mange oppgaver som skulle leveres inn. Vi jobbet ofte på biblioteket, i grupper på fire, for å bli ferdig med hver vår del som vi så sydde sammen til en hel oppgave. Læreren var stort sett fornøyd, men jeg er usikker på hvor relevant dette var i forhold til jobben vi skulle utføre.

Etterhver valgte jeg meg fag som interesserte meg mer. Jeg tok litt påbygning i matematikk og naturfag. En årsenhet i musikk fordelt over tre år ble det store vannhullet, og siste året med IKT for lærere og musikk ble toppen av kransekaka.

Så da jeg stod der med vitnemålet, så hadde jeg en gitar på ryggen, ønske om et eget digitalt kamera og ambisjoner om å være lærer…

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s